Yleisölle avoin tiede- ja taidekasvatuksen keskus uudistettuun kirjastorakennukseen

Jyväskylän yliopiston kirjasto - Lähde avataan Seminaarinmäellä peruskorjauksen jälkeen uusin ilmein syksyllä 2021 ja sen avajaisia suurelle yleisölle juhlitaan tammikuussa 2022. Lähteen avajaisissa avataan myös uudet tilat tutkimuksen, tiede- ja taidekasvatuksen yleisötapahtumille.

Tarvetta uusille tapahtumatiloille on, sillä yliopiston tiedetapahtumat – Tutkijoiden yö, luontoretket, yleisötilaisuudet, luennot ja paneelit – kiinnostavat kuulijoita läpi vuoden ja erilaiset live-tilaisuudet vetävät vuosittain kymmeniä tuhansia kävijöitä.

Lähteestä tulee suurelle yleisölle avoin portti tutkitun tiedon äärelle.

Lähde-rakennukseen sijoittuvat edellä mainittujen yleisötapahtumien ohella yliopiston

• kirjasto- ja museopalvelut,
  • avoimen tieteen palvelut,
  • digipalvelut,
  • opiskelijoiden hyvinvointia vahvistava Student Life -toiminta sekä
  • kahvila Tiede ja ravintola Taide.

Rakennuksen toiseen ja kolmanteen kerrokseen sijoitetaan joukko uusia viimeisimmällä teknologialla varustettuja opetustiloja.

Lähde-rakennus on arkkitehti Arto Sipisen suunnittelema ja valmistui vuonna 1974 Jyväskylän yliopiston kirjastoksi. Kirjastona se ehti toimia yli 40 vuotta.

Lisätietoa: Yleisölle avoin tiede- ja taidekasvatuksen keskus avautuu uudistettuun kirjastoon

viestinta@jyu.fi

tiede- ja taidekasvatuksen keskus.png